Vážení žáci, vážení rodiče, vážený sbore zaměstnanců,

do konce školního roku zbývají již jen hodiny. Poohlédněme se za obdobím, které nikdo z nás nejen že nečekal, ale ani až doposud nezažil. Bylo to období, které přineslo mnoho smutku, obav, omezení či komplikovaných dní a týdnů. Období, kdy jsme si navzájem byli mnohdy velmi blízko, ale zároveň tak daleko. Prožili jsme měsíce, jež nutily každého z nás žít jinak, než jsme byli až dosud zvyklí. Museli jsme se učit novému způsobu života, novým pracovním dovednostem, ale třeba i novému využití času a novým zvyklostem v soužití s našimi blízkými. Nebyl to lehký rok. Byl však i velmi inovativní!

V naší škole jsme od jara roku 2020 neustále pracovali na zlepšování distanční výuky. Připomenu, že od počátku jsme měli nastavené tři druhy vyučovacích hodin – video hodiny (řádově polovina z běžného rozvrhu), konzultační hodiny, které byly zaměřené na individuální přístup k žákům a tzv. asynchronní hodiny. Snažili jsme se „distančku“ zpestřovat projektovou výukou, neboť jsme cítili s přibývajícími měsíci, že distanční výuka je svým způsobem pro všechny únavná, stereotypní a zároveň pro zdraví člověka rozhodně ne ideální. Řada projektů byla žáky luxusně zpracovaná. Připomenu třídní časopis, videa, poznávací cesty a další. Musím všem žákům na tomto místě poděkovat. Byli a jsou „super“.

V pondělí 28. června nás čeká série třídních schůzek pro budoucí první ročníky. Podrobnosti najdete v přiloženém obrázku. Schůzky proběhnou on-line přes platformu youtube a odkaz najdete zde v tomto článku krátce před zahájením. Otázky bude možno pokládat buď přímo na youtube, nebo na facebooku školy (ke statusu o třídních schůzkách). Bude také možné využít mail školy: info @ issmb.cz

Tak nezapomeňte, těšíme se na vás. 🙂

Odkaz na video: 

29. 5. 2021

Z provozních důvodů jsme přestěhovali testovací místnost do učebny č. 32. V pondělí ráno se v této učebně budou testovat všichni z odborného výcviku a maturanti z IS4. Ostatní třídy budou mít opět první hodinu testování ve svých kmenových učebnách se svými třídními učiteli. Od pondělí bude uzavřené zadní schodiště. Vstoupit na něj mohou pouze žáci, kteří mají na mezipatrech šatní skříňky. Děkuji za pochopení. 

Zároveň prosím všechny žáky, aby od pondělí udržovali ve škole co největší klid, abychom nenarušovali průběh maturit. 

25. 5. 2021

Škola je pro příchozí standardně přístupná hlavním vchodem. :) 

20. 5. 2021

Důležité upozornění - prosím všechny žáky a zaměstnance, aby nepouštěli do školy a ani na DM žádné osoby. Všichni naši žáci a zaměstnanci mají přístupové čipy. Ostatní osoby musí využít náš elektronický systém. Děkuji předem. 

8. 6. 2021

Pro přijaté žáky do prvních ročníků a jejich rodiče jsme připravili on-line třídní schůzky:

28. června 

Cukrář, Designer, Pekař - 17.00 hodin,     Informační služby - 18.00 hodin,    Předškolní a mimoš. pedagogika 19.00 hodin

4. 5. 2021

Tento článek dnes uzavíráme. Pro květen a červen budeme informace uveřejňovat v novém článku. :)

Pěkný projektový týden. 

Distanční výuka probíhá ve školách již skoro 3/4 roku. Poslední týden v lednu jsme opět narušili stereotyp a připravili jsme pro naše žáky projektový týden. Žáci vytvářeli třídní časopis. Téma časopisu si třídy volily samy. Stejně tak si rozdělily všechny pozice v redakční radě. Podmínkou projektu bylo, že se musí zapojit všichni žáci třídy. 

Očekávali jsme zajímavé časopisy, ale za sebe musím uznat, že výsledky předčily očekávání. Všem povedeným časopisům patří velká pochvala. Uvědomíme-li si, že žáci vytvářeli takovéto dílo poprvé, jsou časopisy opravdu velmi zajímavé. Některé mají zaměření dle oboru třídy, jiné mají zaměření třeba hudební. Některé jsou ohlédnutím za studiem na škole. Další obsahují recepty a pracovní postupy výroby. Velmi nápaditá je grafika.

Každopádně, ještě jednou děkuji všem žákům, kteří se podíleli na časopisech. Štefan Klíma

Časopisy najdete zde:

Časopisy ke stažení

 

4. 2. 2021

Vážení žáci, vážení rodiče, před pár dny skončilo první pololetí. Byl bych špatný manager, kdybych po tak dlouhé době neudělal analýzu a kdybych nehledal řešení některých nepříjemností, které souvisí s distanční výukou. Ani žáci, ale ani učitelé si tento způsob výuky nepřáli. Musíme se s ním však vypořádat ku prospěchu vzdělávání, ale i s ohledem na zdraví obou skupin a také musím myslet na duševní pohodu všech zúčastněných. Myslím, že nastavení tří druhů hodin je dobrým řešením distanční výuky. V posledních týdnech však vidím na žácích určitou letargii, zmenšenou chuť do výuky či duševní nepohodu a někdy i začínající zdravotní problémy v oblasti zad či očí. Také nebudu zastírat, že náš systém výuky je pro většinu učitelů velmi zatěžující.